Процес формування духовного світу починається в родині змалку і продовжується в дитячих дошкільних установах, школах, середніх та вищих навчальних закладах. Національне виховання є одним із головних пріоритетів сучасної освіти, його основна мета - виховання свідомого громадянина, патріота, набуття молоддю соціального досвіду, високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді потреби та уміння жити в громадському суспільстві, духовності та фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної культури.
Духовне виховання - «виховання душі», виховання
особистості, близької за духом людям, суспільству, в якому вона живе.
Середовище, в якому виховується дитина, має бути виховним:
відомо, що у вихованні немає дрібниць. Буквально все - від зовнішнього вигляду
і поведінки дорослих до іграшок і буденних речей має служити поставленим
педагогічним завданням. Ці умови і є основою духовно-морального виховання
дошкільнят.
Духовне виховання в роботі нашої групи, спрямовується на залучення дітей до глибинних
пластів національної культури і духовності формування у дітей національних світоглядних позицій, ідей,
поглядів і переконань на основі цінностей вітчизняної та світової культури. При цьому виховання духовності здійснюється на
всіх етапах навчання, забезпечується всебічний розвиток, гармонійність і
цілісність особистості, розвиток її здібностей та обдарованість, збагачення на
цій основі інтелектуального потенціалу народу, його духовності і культури,
виховання громадянина України, здатного до самостійного мислення, суспільного
вибору і діяльності, спрямованої на процвітання України”. Слід зазначити, що
найбільше часу на духовне виховання припадає під час занять з народознавства.
Значну роль у
духовному вихованні відіграють такі народознавчі засоби: рідна мова, народні
ігри та іграшки, усна народна творчість, пісенне мистецтво, народні традиції,
звичаї і обряди, народний календар, народна символіка, народне
декоративно-вжиткове мистецтво, родинно-побутова культура. Все це сприяє
формуванню у дітей дошкільного віку гуманістичних уявлень, моральних понять й
почуттів, моральної свідомості, позитивно-емоційного ставлення до правил
культурної поведінки.
Важливо розуміти, що духовне виховання це довготривалий
процес, який не закінчиться в дитячому садочку. Зрозуміло й те, що виховувати
дитину слід не лише на заняттях народознавства, а повсякчас. Тому, в нашій
групі практикується читання та обговорення «Притч про головне». Притчі –
невеликі оповідання, які змушують дітей замислитись над своїми вчинками,
совістю, вічними цінностями.
Також у нашій роботі використовуються дидактичні ігри на
виховання любові до Батьківщини, народних прикмет та звичок. Ігри, які вчать
бути ввічливими, доброзичливими, вчать дітей співчувати горю іншої людини та
допомагати.
У сучасному світі великий потік негативної інформації,
жорстоких дій, від цього важко убезпечити дітей, але любов, мудрість, віра та
доброта зможуть протистояти насильству та злу. Тому давайте виховувати наступне
покоління з любов’ю та в добрі.
Немає коментарів:
Дописати коментар